Projecte Crea.e 2018

 En 2018 naix Crea.e amb l’objectiu d’integrar l’agricultura ecològica i l’alimentació sostenible en els nostres centres eductius, de forma participativa, integradora i constructiva. La finalitat i naturalesa d’aquest projecte és la de programar un seguit d’accions i eines didàctiques mitjançant seminaris, jornades formatives i activitats a les aules que siguen d’utilitat per als centres educatius, d’una manera continuada i amb caràcter transversal, i que aconsegueixin unir les diferents necessitats i demandes, abordant així la temàtica des d’una posició global i realista, i tenint en compte a tots els agents implicats.

Projecte educatiu a l’aula

En Crea.e 2018 vam proposar als docents de primària i secundària la realització d’un projecte que, mitjançant tallers d’educació ambiental a l’aula, es treballava la reflexió crítica de l’alimentació actual en les famílies, l’origen dels aliments i les repercussions ambientals i socials del model de consum actual. Alhora, volíem que experimentaren i descobriren que existeix un model alternatiu, amb una producció ecològica i local, respectuosa amb els recursos naturals i el territori i sobretot més saludable per a tots.

La proposta anava acompanyada d’una Guia per als docents per a ajudar-los a aprofitar els tallers d’una manera significativa, que els servís per a aconseguir canvis en la seua realitat més propera.

lechugas crea.e

Taller de Consum responsable

Amb el suport d’un  supermercat que conté productes reals amb diferents característiques (ecològics, no ecològics, de diferents origen, envasos ,etc.) els  alumnes aprenen nous criteris de compra tenint en compte l’etiquetatge dels aliments a través d’un  joc  de simulació, on per equips han d’elaborar diferents menús i realitzar la compra corresponent. Es tracta d’aconseguir fer la compra més sostenible possible.

Taller d’Alimentació sostenible

En aquest taller es pretén treballar l’origen del  aliments i la seua repercussió en el medi natural i la salut, així com la qualitat de l’alimentació d’avui en dia  i les  característiques de la producció ecològica dels aliments.

Els alumnes seran cuiners i elaboraran amb receptes senzilles l’esmorzar del  dia,  utilitzant ingredients ecològics i/o de proximitat. Aprendran a conèixer l’etiquetatge ecològic i tastaran de primera mà aquests productes.

Seminari Crea.e 2018

Com a resposta a les necessitats formatives que van expressar els membres de el seminari relacionades amb l’agricultura ecològica, el 24 de novembre del 2018 vam realitzar una Jornada formativa al Mas de Noguera per a treballar La introducció de l’agricultura ecològica i l’alimentació sostenible als centres educatius.
La Jornada va donar l’oportunitat als participants de  conèixer diverses experiències relacionades amb l’alimentació, l’hort escolar ecològic, alimentació i salut, cultura i activitats docents; així com actuacions fomentades des de l’administració dirigides tant a la comunitat escolar com als productors ecològics.

Formació Crea.e 2018

Com a resposta a les necessitats formatives que van expressar els membres de el seminari relacionades amb l’agricultura ecològica, el 24 de novembre del 2018 vam realitzar una Jornada formativa al Mas de Noguera per a treballar La introducció de l’agricultura ecològica i l’alimentació sostenible als centres educatius.

La Jornada va donar l’oportunitat als participants de  conèixer diverses experiències relacionades amb l’alimentació, l’hort escolar ecològic, alimentació i salut, cultura i activitats docents; així com actuacions fomentades des de l’administració dirigides tant a la comunitat escolar com als productors ecològics.

ESTUDI Crea.e 2018

Què és l’Estudi Crea.e 2018?

Un estudi sobre les experiències educatives en aquest camp que estan funcionant en l’actualitat, per recopilar les accions, necessitats i problemàtiques de totes elles.

Objectius

  • Aconseguir una relació de centres educatius i altres entitats que estiguen realitzant actuacions i projectes relacionades amb l’agricultura ecològica i el consum responsable.
  • Comptar amb la valoració d’experiències en funcionament i amb les propostes dels docents que les duen a terme.
  • Aprofitar aquestes experiències per enriquir els grups de treball dels seminari CREA.E.
  • Posar en comú als agents, experiències, metodologies, problemes sorgits i possibles solucions.

 Ací tens el document en els resultats de l’estudi:

Aquest projecte està dirigit pel Mas de Noguera i finançat per la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica

Logo Proyrcto CreaE

Tens algun dubte? envia’ns un missatge